Comobi: Direkte Kommunikation via GPRS?

Matrizze

Neues Mitglied
Hallo,
ich hab ein Nokia 6600 und bin letztens auf die Seite der Firma Webgate gekommen.
Diese haben eine Software Namens Comobi, mit der man, so wie ich es verstanden habe, eine direkte Verbindung zu einem anderen Handy via GRPS aufbauen kann. Vorraussetzung, es ist ein Smartphone mit Symbian OS.

Jetzt stellt sich die Frage, wenn die Flat von O2 hat, kann man dann mit einem anderen O2 Flat Besitzer, der auch ein Smartphone hat, kommunizieren?

Wie bekomme ich als O2Flat Nutzer meine IP raus?

Hier der Inhalt der Beschreibung, aber vielleicht Träume ich ja auch nur und es nicht so möglich, wie ich es dachte... Kann mir da jemand weiterhelfen?

CoMobi 3.0 is now released!

What is CoMobi?
CoMobi is an innovative software solution for direct communication between two mobile phones. It enables clients with mobile devices based on Symbian OS to talk real time over GPRS and data call. You can also exchange text, voice messages, pictures, melodies, office documents, videos and any kind of files. All they have to do is just push a button to connect to the other smart device. They are communicating, no matter where they are, in a faster, cheaper and more secure way.

What's new in version 3.0?
Local IP determination, which allows local IP to local IP connections in one and the same GPRS network, even behind NAT.
Streaming voice over CSD and Streaming voice over IP features added (Direct Talk).
Added SMS invitation option, when listening for IP or Data call.
Import IP connect data (IP address and Port) from SMS invitation added.
Default port changed from 6348 to 80, because of firewall problems.
For Nokia users: Import Data call data (Phone number) from Phonebook added.
Improved user interface
How does CoMobi work?

CoMobi is a single user application, which allows direct connection between two users of smart devices. In order to establish the connection, the smart solution uses the full capacity of the data channel of the mobile operator and offers 2 ways to connect - direct data call (GSM up to 14.4 kbps and HSCSD up to 57.6 kbps) and direct IP connection (GSM up to 14.4 kbps and GPRS up to 144 kbps). CoMobi is easily customized for 3G networks (384 kbps - 2 MBps).

5 easy steps to communicate through CoMobi:

Download and install CoMobi on your mobile phone. Now you are ready to start receiving data;
Dial the data number of the other user’s device;
You are connected! The communication between the two smart phones can start via the data channel;
Start communicating! Exchange important data files or just have fun sending voice messages or pictures;
Tired or busy? End the communication! The connection can be easily broken by any of the parties.

Why choose CoMobi?

You are busy with daily business operations and want to have a fast, secure and cost-optimised connection to all the important people in your organization:
CoMobi is the solution you need!
You are an innovative mobile operator and are ready to offer brand new value-added services to your business customers:
Choose CoMobi to take pace with the latest Push-to-Talk technologies!
CoMobi: easy to use, fast and secure communication!

Vielen Dank für eure Antworten. :)

PS: an die Admins, hoffe es ist im richtigen Forum :confused:

Stefan Fritzenkötter

Bekanntes Mitglied
Die IP Adresse ist kein Problem raus zu bekommen. Kann man schnell über eine kleine Web-/WAP-page realisieren.
Scheint so eine Art Netmeeting fürs Handy zu sein. Die Frage ist, ob diese Sachen auch über das WAP Gateway freigegeben sind.

Oben